fbpx

Acest regulament se aplică în cadrul competiției Crosul Arenelor din data de 24 septembrie 2023, competiție organizată de Asociația Alergăm de Plăcere, ce are ca scop promovarea alergării în aer liber.

Prin participarea la acest Eveniment, participanții sunt de acord să respecte și să se conformeze tuturor prevederilor, termenilor și condițiilor prezentului Regulament Oficial și a legislației în vigoare aplicabile. De asemenea, participanții trebuie să semneze declarația pe proprie răspundere, pusă la dispoziție de către Organizatori cu ocazia ridicării kitului de participare.

1. Caracteristicile evenimentului

Crosul Arenelor este un eveniment de alergare pentru amatori desfășurat în București în data de 24 septembrie 2023, cu zona de start în fața Stadionului Național de Rugby (strada Alexandru Constantinescu pe segmentul cuprins între bulevardul Mărăsti și Arcul de Triumf) și finish la Arena Națională. Traseul cuprinde mai multe obiective importante printre care se numără: Arcul de Triumf, Guvernul României, Ateneul Român, Palatul CEC și Biblioteca Națională.

Zona de start/finish și traseele de concurs sunt marcate pe hărțile traseelor din secțiunea TRASEE.

Evenimentul are 3 probe: 10 km – individuala, 10 km – stafetă 2 x 5 km, probe competitive, și Family Run, proba necompetitivă. Vârstă minima pentru înscrierea la probele competitive este de 14 ani.

Traseul de desfășurare a evenimentului va fi marcat cu bandă și va avea în anumite puncte, voluntari din partea organizatorilor, care vor indica direcția de alergare. Vă rugam să urmăriți exclusiv marcajul oficial și indicațiile voluntarilor de pe traseu.

Pe toată durata desfășurării evenimentului se vă restricționa traficul rutier pe străzile pe unde se desfășoară traseele de alergare.

ȘTAFETĂ 2 x 5 KM

Echipa care participă la ștafetă este formată din doi membri, fiecare dintre aceștia alergând un segment de traseu, fără să conteze ordinea.

În kitul de participare pentru proba de ștafetă, fiecare echipă va primi un singur număr de concurs și o centură de număr.  Numărul de concurs al echipei conține numele echipei (pentru înscrierile realizate până pe 8 septembrie), dar și cipul de cronometrare prezent pe spatele acestuia. Numărul se va prinde pe centura de număr, iar schimbul de ștafetă se va face la kilometrul 5, în locul marcat, prin predarea centurii cu numărul ștafetei către coechipier. La finish, coechipierul va primi ambele medalii ale echipei.

2. Taxa de participare

  • Taxa de participare pentru proba 10 km – individuală este de 160.lei, pentru cea de ștafeta 2 x 5 km este de 260 lei/grup (2 persoane).

Taxa include:

  • Articol sportiv
  • Produse de la sponsorii evenimemtului
  • Puncte de alimentare și hidratare la start/finiș și pe traseu
  • Număr de concurs personalizat
  • Cip de unică folosință
  • Clasament live
  • Trasee marcate
  • Medalie de finisher și diplomă electronică
  • Fotografii de la cursă
  • Premii pentru câștigători
  • Servicii medicale la start/finiș și pe traseu

Taxa de participare pentru Family Run este de 80 lei pentru adult si 40 de lei pentru copil.

Taxa include:

  • Articol sportiv
  • Medalie finisher
  • Puncte de alimentare și hidratare la start/finiș
  • Număr de concurs personalizat
  • Traseu marcat
  • Servicii medicale la start/finiș și pe traseu
  • Produse sau servicii oferite de sponsorii și partenerii evenimentului

Fiecare copil trebuie înscris individual. Fiecare copil înscris la această probă va beneficia de kit complet de participare. Copiii înscrisi la proba Family Run trebuie însoțiți pe traseu de un adult înscris la oricare dintre probe. Daca adultul este inscris deja la una dintre probele 10 KM sau ștafetă 2 x 5 km, nu mai este obligatorie înscrierea și la proba Family Run, însă adultul însoțitor nu poate primi în acest caz kitul aferent probei 3K Family Run incluzand medalia de finisher, ci doar kitul probei la care este înscris.

3. Înscriere

  • Pentru a face înscrierea, fiecare dintre participanți trebuie să completeze formularul online de înscriere de pe site-ul oficial, crosularenelor.ro, secțiunea “Înscrie-te” conform instrucțiunilor din pagina respectivă.
  • Fiecare participant semnează la înscriere o declarație pe proprie răspundere prin care declară că este apt să alerge, înțelege și recunoaște riscurile de accidentare ce pot apărea pe traseu și le asuma în totalitate și vă exonera de orice răspundere organizatorii și sponsorii evenimentului în cazul în care vor suferi orice fel de prejudiciu, accident sau deces.
  • Plata taxei de participare se poate face conform indicațiilor din emailul primit după înregistrare.
  • Plata se va efectua doar cu cardul în momentul înscrierii. În caz contrar, înregistrarea va fi anulată.
  • În cazul neachitarii contribuției în acest termen, procesul de înscriere trebuie reluat cu aplicarea condițiilor de la reluarea înscrierii.
  • Nu se fac înscrieri și validări la fața locului. Nu se achită înscrieri cash.
  • În cazul retragerii din competiție cu mai mult de 30 de zile înainte de start, contribuția de participare vă putea fi returnata în cuantum de 80% din suma achitată.
  • În cazul retragerii din competiție cu mai puțin de 30 de zile înainte de start, datorită costurilor imediate suportate de organizator pentru fiecare înscriere în parte și dispozițiilor OUG nr.34/2014, taxele de înscriere nu se restituie, nu se schimbă și nu sunt transferabile.
  • Locurile sunt transmisibile unei alte persoane sau participanții se pot muta de la o cursă la alta cu până la 15 zile înainte de start, cu achitarea unei taxe de 30 lei și a diferenței de taxa de înscriere (prețul actual versus prețul achitat), în cazul în care aceasta exista. La mai puțin de 15 zile înainte de start nu se mai pot face modificări în lista de start.

*Este interzisă schimbarea, vânzarea, transferul sau oferirea pentru schimb a înscrierii la eveniment. De asemenea, nu este permisă purtarea numărului de concurs de către o alta persoana decât alergătorul căruia i-a fost alocat. Orice încălcare a acestei condiții vă fi sancționată cu descalificarea alergătorului iar Organizatorul își rezerva dreptul de a exclude persoana în cauza de la participarea la evenimente ulterioare. Alergătorul care cedează numărul de înregistrare unui terț este singurul responsabil în eventualitatea producerii unui accident/incident produs/cauzat de către sau care implică terțul în timpul evenimentului. Terțul nu vă putea invoca neaplicarea prezentului Regulament că urmare a participării sale la eveniment. Organizatorul își declină orice responsabilitate pentru orice consecințe și/sau fapte și/sau prejudicii suferite de către terț.

4. Premii și Clasament

Fiecare cursă va avea clasament propriu ce va conține timpul fiecărui alergător și locul la general precum și locul la categorie. Categoriile pentru proba 10 KM sunt următoarele: Feminin 14-29, Feminin 30-39, Feminin 40-49, Feminin 50+, Masculin 14-29, Masculin 30-39, Masculin 40-49, Masculin 50+, categoriile pentru proba Ștafetă sunt: Feminin, Masculin, Mixt.

Premiile sunt detaliate in sectiunea Premii podium.

Concurenții ce fac parte din profesiile juridice Magistrați (procurori, judecători) clasați pe podium vor fi premiați doar cu diploma și cupă sau medalie, indiferent dacă locul respectiv are prevăzute şi premii. Aceștia vor trebui să anunțe la premiere acest lucru, înainte de înmânarea premiilor.

Inainte de plata catre participant, din premiile in bani anuntate se vor deduce toate taxele in conformitate cu legislatia romana, urmand ca diferenta sa fie achitata participantului.

Proba Family Run este necompetitivă.

5. Echipament recomandat

  • Bluză de alergare
  • Pantaloni alergare
  • Borsetă/centură de hidratare
  • Telefon mobil functional
  • Pantofi sport de alergare
  • Echipamentul recomandat trebuie adaptat în funcție de condițiile meteo de la momentul startului.

6. Număr de concurs

Numărul de concurs este oblogatoriu. Acesta trebuie purtat în față și la vedere pe toată perioada cursei. Nerespectarea acestei reguli poate duce la descalificarea participantului.

7. Cronometrarea

Cronometrarea se va face la secundă cu ajutorul cipurilor electronice de unică folosință aflate pe spatele numărului de concurs. Timpul pe baza căruia se va întocmi clasamentul va fi timpul brut, adică cel dintre momentul startului și trecerea liniei de finish.

În măsură în care vă fi posibil, vom oferi alergătorilor și timpul net, adică cel dintre trecerea liniei de start și trecerea liniei de finish, însă acest timp nu va fi luat în calcul la alcătuirea clasamentului. Daca 2 concurenți aleargă traseul în același timp, unul vă primi locul x, iar celalat locul x+1.

8. Ridicarea kitului de participare

Ridicarea kitului de concurs se va face pe baza actului de identitate (CI sau certificat de naștere în cazul minorilor mai mici de 14 ani) și a declarației pe proprie răspundere semnată de către participant. Declarația vă fi trimisa fiecărui participant odată cu emailul de confirmare a înregistrării.

Kiturile vor fi înmânate exclusiv în ziua și intervalul orar anunțate pe site-ul evenimentului în secțiunea ” Kitul de participare”. În cazul în care participantul nu poate ajunge să ridice kitul, declarația trebuie semnată de participant și de o persoana delegată care poate ridica și înmâna kitul. Kiturile nu se mai pot ridica după intervalul orar anunțat sau după eveniment și nu există posibilitatea de a fi trimise prin curier.

In cazul probei de Stafeta 2 x 5 km, ambele kituri de participare vor fi ridicate de unul dintre membrii echipei.  În kitul de participare pentru proba de ștafetă, fiecare echipă va primi un singur număr de concurs și o centură de număr.  Numărul de concurs al echipei conține numele echipei (pentru înscrierile realizate până pe 8 septembrie), dar și cipul de cronometrare prezent pe spatele acestuia. Numărul se va prinde pe centura de număr, iar schimbul de ștafetă se va face la kilometrul 5, în locul marcat, prin predarea centurii cu numărul ștafetei către coechipier. La finish, coechipierul va primi ambele medalii ale echipei.

9. Traseu concurs

  • Locație start: în fața Stadionului Național Arcul de Triumf (strada Alexandru Constantinescu pe segmentul cuprins între bulevardul Mărăsti și Arcul de Triumf)
  • 10 km individual și Ștafeta 2 x 5 km: oră start 9.30 AM | timp limita: 1h45′
  • Family Run: ora start 12.00 AM | timp limita: 1h00′

Accesul se poate face cu mașina personală sau cu tramvaiul 41 până la stația Cașin sau cu autobuzul 361 până la stația Arcul de Triumf.

Descriere traseu: Start în fata Stadionului National Arcul de Triumf (strada Alexandru Constantinescu pe segmentul cuprins între bulevardul Mărăsti și Arcul de Triumf) – Piața Arcul de Triumf – Șos Kiseleff – Piața Victoriei – Calea Victoriei – Splaiul Independenței – Str. Halelor, Bld. Unirii – Piață Alba Iulia – Bld. Decebal – Bld. Basarabia – Arena Națională.

Traseul de alergare, în forma detaliată, poate fi vizualizat în secțiunea TRASEU.

Traseul de alergare va fi semnalizat de către organizator cu bandă de marcare și va fi supravegheat de arbitri de cursă, amplasați în diferite puncte ale traseului.

Suprafața de alergare este asfalt. Alergătorilor le este recomandat să poarte echipamentul adecvat anotimpului și suprafeței de alergare.

Posturile de hidratare și alimentare vor fi amplasate astfel: în zona de start (apa și isotonic), la km 5 (apa, isotonic și alimente) și la finish (băuturi și alimente).

Posturile de hidratare și alimentare pentru proba Family Run vor fi amplasate la start/finish.

Este interzisă sub orice circumstanță aruncarea resturilor, ambalajelor, paharelor sau orice alte materiale pe traseu, în semn de respect pentru mediul înconjurător.

În cazul în care oricare dintre participant nu mai poate sau nu mai vrea să continue cursa dintr-un anume motiv trebuie să-i informeze imediat pe organizatori fie la punctele de control, fie sunând la numărul de telefon aflat pe numărul de concurs. 

De asemenea, organizatorul își rezerva dreptul de a opri un participant în cazul în care acesta este accidentat, iar continuarea cursei poate duce la agravarea situației pentru el sau cei din jur.

În cazul unor condiții meteorologice nefavorabile sau/și alte condiții speciale, organizatorul își rezerva dreptul de a opri cursa sau de a modifica bariera orara și/sau traseul. Modificările de traseu vor fi anunțate în prealabil. Organizatorul își rezerva dreptul de a anula/amâna cursa în cazuri excepționale cu condiția că toți participanții să fie anunțați în prealabil. În caz de forță majora, prin aceasta înțelegem orice evenimente care ar putea influenta buna desfășurare a evenimentului cum ar fi: inundații majore, dezastre naturale sau evenimente politice majore care îi determina pe organizatori să anuleze competiția, taxa de participare nu va fi returnata, se va stabili alta dată pentru desfășurarea competiției.

10. Respectarea regulilor de siguranță

Organizatorul nu își asuma nici o responsabilitate pentru pierderi sau pagube materiale, expunere la circumstanțe extreme: boală, contact/coliziune cu alti participanți, spectatori, voluntari, condiții meteorologige nefavorabile, accidentări provocate în timpul alergării, invaliditate, vătămare corporala gravă sau chiar deces.

Toți participanții trebuie să fie apți din punct de vedere medical, atât fizic cât și mental. Participarea la eveniment se face pe proprie răspundere de către participant cu asumarea de către acesta a tuturor riscurilor aferente activității desfășurate. Prin înscrierea și participarea la eveniment, fiecare participant este de acord că organizatorii, sponsorii, vânzătorii, voluntarii, instituțiile sau oficialii participanți, partenerii și personalul responsabil pentru eveniment nu vor fi considerați responsabili pentru accidentele sau prejudiciile suferite în urma participării la acest eveniment. Pentru participarea la eveniment, fiecare înscris vă trebuie să semneze declarația pe proprie răspundere înainte de cursa.

În măsură în care observa că un participant are probleme medicale, alergătorii vor informa organizatorii sau vor atenționa personalul de la punctele de Prim Ajutor. Participanții autorizează și își dau consimțământul expres de a fi transportați la spital/de a li se asigura asistenta medicala în urma cererii exprese a reprezentanților Organizatorului, în cazul în care, în opinia acestor persoane asistența medicală este necesară și declară că renunță la orice pretenții ar putea avea în legătură cu un astfel de transport și/sau tratament de urgență, întârzieri ori deficiente în legătură cu acesta.

11. Drepturi de autor

Prin înregistrarea în competiție, toți participanții vor autoriza automat organizatorii, inclusiv de catre orice partener al curselor, să folosească și să reproducă orice material conținând declarații sau imagini cu participanții în alergare sau nu in scopuri de marketing si de promovare a imaginii/evenimentului. Materialele și pozele vor fi utilizate pentru promovarea evenimentului.Temeiul legal este reprezentat de rt. 6 lit. f) din GDPR – prelucrarea este necesară în scopul intereselor legitime urmărite de Operator sau de o parte terță.

12. Note finale si penalizari

Pozele de la eveniment sunt disponibile pentru participanți timp de doua luni de la data evenimentului.

Participanții sunt obligați ca înainte de ziua evenimentului să citească și să urmeze instrucțiunile prezentatate în secțiunea ,,Info eveniment” de pe site-ul evenimentului www.crosularenelor.ro și, de asemenea, să asculte și să urmeze instrucțiunile organizatorilor la locul de desfășurare a evenimentului.

Prin participarea la această competiţie, participanţii sunt de acord să respecte şi să se conformeze tuturor prevederilor, termenilor şi condiţiilor prezentului Regulament.

Regulamentul este întocmit şi este făcut public conform legislaţiei româneşti, fiind disponibil pe site-ul www.crosularenelor.ro. Organizatorii îşi rezervă dreptul de a modifica sau schimba prezentul Regulament Oficial, urmând că astfel de modificări să intre în vigoare numai după publicarea unui anunţ prealabil de prezentare a acestor modificări pe site-ul www.crosularenelor.ro

REGULAMENT